TIPS TILL TORRT HÅR OCH DÅLIG HY


Har fått önskemål att skriva om min peeling och tipsa om bra hårvårdsprodukter. Så här kommer det!

Peelingen jag använder mig av är en aprikospeeling från Yves Rocher. Den är rätt kraftig och får inte användas mer än ca 2 ggr i veckan. Max 3 gånger! Den är både för ansikte och kropp.

Märket är franskt och bara gjort på naturprodukter. Det är ett ekologiskt märke som är bra för naturen och ännu skonsammare för din hy och ditt hår! Finns att skicka efter från deras katalog, eller att köpa i deras butiker som finns i större städer, t.ex Göteborg, Stockholm osv. Produkterna kostar mycket mer än de vanliga produkterna från tillexempel WELLA. Men produkterna är verkligen värda vartenda öre!


Sen så har vi ett balm för torra toppar som man tar i fuktigt hår efter man har tvättat håret. Det är alltså ett leave-in balm så du tvättar alltså inte ur det. Jättebra! Också från Yves.

Efter det kommer droppar till slitet och glanslöst hår som verkligen gör underverk! Luktar supergott också. Använder den produkten på mitt löshår ibland också. Funkar verkligen och håret blir jätte mjukt och silkeslent. Från Yves.

Sen så har vi en intensivkur från GLISS. En inpackning som endast behöver sitta i 1-2 minuter. Jag brukar dock ha min i ca 4 minuter innan jag sköljer ur den, för att uppnå så mycket effekt som möjligt. Dunderkur för slitet och torrt hår!

Sen kommer ett schampo som gör ditt hår glansigt och stärker det. Det funkar enligt mig väldigt bra! Har en fräsch doft av blommor. Och det löddrar rikligt, vilket jag gillar mycket med ett schampo! Från Yves.


Hoppas ni är nöjda! Om det är nåt mer ni vill att jag ska skriva om är det bara att höra av er! Det är för er jag skriver :)

Kommentarer
Postat av: GUEVACCI

Oki skoj, det var en vanlig seg söndag för min del så blev bara massa slapp :) Haft en bra helg annars? kram

2011-02-21 @ 11:07:41
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: Miss Åberg

sv: ja det har de verkligen =)



åh tack så mycket! :D

2011-02-21 @ 11:26:03
URL: http://missaberg.blogg.se/
Postat av: rosina

Sv: Tack så jätte mycket :D !!

2011-02-21 @ 12:32:00
URL: http://rosiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0