Få min volym i håret!

Jag fick en kommentar av en tjej som undrar hur jag får min volym i håret. Löshåret ger en illusion av en viss volym. Men jag ska försöka berätta så gått som det går hur jag gör :)


Produkter/saker jag använder:
- Volympuder från PROFFS
- Hårspray från WELLA
- Kam
- Stor borste
- Plattång från G.A.M.A
- Värmeskydd från Got2Be
- Löshår, använder mig av 'clips on' som modellen kallas


Jag börjar alltid med att borsta igenom hela håret med min borste. Sen sprayar jag hela håret med värmeskydd. Jag sätter alldrig upp mitt hår i olika sektioner när jag plattar för jag känner ingen behov av det. Sen så plattar jag hela håret och låter det svalna och bli kallt.
Efter det så sätter jag upp allt hår förutom det jag har längst bak på huvudet. I håret som sitter närmast hårbotten så tar jag volympudret och duttar på (Ta inte för mycket av pudret, då blir håret 'kletigt'). Så gnuggar jag in det, sen tuperar jag lätt och sprayar på det med hårspray. Efter det sätter jag i en rad löshår. Så fortsätter jag så och arbetar bakifrån huvudet och uppåt.
Sen tar jag alltid en kam och avslutar med. Använder den till att tupera lite här och var där det behövs. Som en liten finish på det hela. Sen tar jag min hårspray från Wella över hela håret.
Ibland tar jag och sprayar på lite glansspray på det hela :)

Men glöm INTE att tupera sliter väldigt mycket på håret. Så slit aldrig för mycket i håret med kammen. Är du ute efter en naturlig volym rekommenderar jag att efter du tvättat håret med bra produkter som reparerar håret, så ska du föna håret med huvudet upp och ner. Och något de flesta inte känner till, är att man ska ALDRIG använda volymshampo. Den "raffar" upp hårstrået. Vilket sliter väldigt mycket!
När du fönar, använd värmeskydd. Du kan också krama i lite mousse i hårbotten för maximal volym.
När du fått håret torrt kan du ta bara volympuder i håret istället för att tupera.


Hoppas ni förstår när jag förklarar. Annars får ni kommentera om det är något ni undrar, så ska jag försöka förklara bättre! :)

 



Kommentarer
Postat av: alice

vart får man tag i pulvret? :)

2011-02-10 @ 20:42:50
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0