Man måste dö några gånger innan man kan leva.

Känns ju lite trist att hösten är på väg, men what the fuck, jag älskar modet som hör därtill.
Tänkte ventilera lite ur mitt perspektiv vad jag tycker om den kommande årstidens jackor, skor och smink.

Jackor:


Jag älskar skinn/läderjackor fruktansvärt mycket. Till det går allt att matcha med tanke på att skinn/läderjackor finns i många olika utföranden (gällande färg, modell osv). De flesta är snygga att matcha till olika halsdukar, tubhalsdukar eller pälskragar.
Mina personliga favoriter är de lite tightare och inte allt för långa. Den blå längst ner till höger är förövrigt to die för.

Skor:

High heels. Det ultimata och något utav det snyggaste enligt mig. Kilklackar funkar bra också.
Vill du ha riktiga stillettklackar eller iallafall höga så kan ett tips vara att skon har en viss platå framtill. Vilket blir 1000 gånger skönare (och snyggare) att gå i.
Annars har jag ju Converse som drog och sitter inne med rätt många olika par. Färg spelar ingen roll med tanke på att de går att matcha till i princip vad som helst.
Är man ute efter något annat vill jag tipsa om Dr. Martens som är himla snygga. Även skor i lite "ridsko"-aktig modell, och de dagar man bara vill softa kan man ju alltid dra på sig ett par Uggs. Gärna beiga eller rosa. Kan dock inte bestämma mig om de rosa är snygga eller fula. Så än så länge får de vara lite Fulsnygga.

Sminket:


Sotade ögon är kattigt och snyggt. Antingen i svarta och gråa nyanser eller lite mer åt det bruna/bronziga hållet.
Till det skulle jag nog påstå att bara ett enkelt ljust gloss passar på läpparna bara för att ge lite ton. Annars om man vill vara lite mer dramatisk kan röda läppar givetvis funka.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad för märke/vart kan man få tag på den bruna jackan längst upp?:)

2012-10-17 @ 16:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0