Svar till Ellie


Hejhej!
Mitt hår fixade jag hemma. Jag färgade slingor först, alltså blekte slingor med andra ord. Färga inte med vilken färg som helst utan välj en som motverkar gula nyanser och som vårdar håret. Har du slitet hår innan ska du helst undvika blekning och kanske ta en toning istället.
Efter att ha blekt slingor så la jag i ytterligare slingor efter två veckor med med hjälp av en toning som är mucho skonsammare för håret och hårbotten.

När du ska gå från mörkt hår till ljusare, så kan det vara smart att göra det med hjälp av slingor för att få ett säkrare och naturligare resultat :)


Och till min hy som du frågade om. Jag "sköter" den inte på något speciellt sätt. Det är lite tvärt om egentligen, för jag bryr mig inte så mycket om den som jag egentligen kanske borde. Men jag är alltid noga med att innan jag lägger mig varje kväll smörjer jag in mig med fuktighetsgivande lotion som passar både ansikte och resterande delar av kroppen. Använder inte heller brunkräm som täpper igen porer och framkallar finnar.
Sen har jag sån tur att jag naturligt inte har varken fet eller torr hy. Så jag har väldigt svårt för finnar etc.

Hoppas du fick svar, kram :)

Kommentarer
Postat av: ellie

Tack så jättemycket för svaret! :) Men blir det inte håret oranget om man bleker det från en mörkare färg? Vilket är det bästa märket jag borde köpa för att färga håret och hur vet jag att den motverkar mot gula nyanser?

2011-06-30 @ 14:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0