//





Allt handlar bara om att tro på sig själv. Att älska sig själv är viktigt. Att vara Ego är inget fel så länge andra inte tar skada.
Hur du behandlar andra beror på din syn på dig själv.

Jag kan nog väldigt säkert påstå att jag är säker i mig själv, men jag är nog inte riktigt säker på vem jag är. För vem är säker på det egentligen?
Jag är inte personen som ändrar på min personlighet i olika sammanhang. Men att ändra betéendet på ett visst sätt är något jag kan göra. Social kameleont som Petter nämner i någon av sina låtar. Man anpassar sig helt enkelt. Men det behöver som sagt inte vara att man ändrar på sin personlighet.

Man märker väldigt tydligt vilka människor som är säkra i sig själva och vilka som inte är det. T.ex självförtroendet, hur det påvärkar och så vidare.
Dåligt självförtroende och självsyn kan leda till tystlåtenhet, att man blir tillbakadragen och gärna försöker hålla sig neutral och inte synas. Men visst kan de slå tvärtom på andra?
Vissa personer kan istället bli högljudda, och försöka ta all uppmärksamhet genom att tillexempel "spela över". Observera att det är skillnad på att ta uppmärksamhet och att uppmärksamhet.

Men ju äldre man blir så tror jag det hör till att bli mer säker i sig själv, och inte tänka lika mycket på hur man framstår i andras ögon. Antingen handlar det om mognad eller så bryr man sig inte på samma sätt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

söt tjej :)

2011-09-19 @ 21:15:56
URL: http://ioosuns.blogg.se/
Postat av: evelina carlson

du har helt sjukt fint hår!

2011-09-19 @ 21:30:23
URL: http://evelinacarlson.devote.se
Postat av: linnea

gudomligt söt!

2011-09-22 @ 15:22:46
URL: http://linneajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0